Lektire.me - sastavi je internet stranica koja sadrži primere sastava, pismenih zadataka i eseja za osnovnu i srednju školu. Cilj sajta je da pomogne srednjoškolcima da što bolje i kvalitetnije napišu sastav na određenu temu.

Sastav o moru

Što ja volim more, naprosto ga obožavam. Ma toliko ga volim da bih živela na moru. Leto nije leto bez odlaska na more, jer na moru je prava uživancija.

Svake godine, za vreme letnjeg raspusta, moj mlađi brat, mama, tata i ja odlazimo na morsko letovanje. Svake godine odemo na neko drugo mesto, na kom nismo bili pre i svake godine se divno provedemo i odmorimo, uvek vidimo nešto novo i lepo, doživimo neku novu avanturu, a zajeno stvaramo uspomene. Ipak, najlepše letovanje za mene je bilo prošle godine, kada smo išli na ostrvo Tasos u Grčkoj. Kada bi trebalo da vam opišem ostrvo, to bi zauzelo stotine i stotine redova rečenica. Njegova lepota ne može stati u par reči. Jednostavno, to je pravi raj na zemlji. Priroda skoro netaknuta, celo je ostrvo prekriveno šumom, plaže duge i peščane, more tirkizno, prozirno. Pravcati raj na zemlji.

Put do Tasosa je bio dosta dug i previše nas je umorio, ali kada smo stigli, imali smo šta da vidimo i umor je za čas nestao. Skoro da smo otrčali u vodu, skakali smo od sreće. Zaista, od svih stvari na svetu najviše volim da odem na more. Tada smo svi kao porodica zajedno, ne postoje obaveze, ne postoje brige, sve postaje nevažno. Misli su nam negde na moru, plivaju na talasima u nepoznate deljine, a jedino što se čuje pored zvuka talasa jesu galebovi. Razume se da smo najveći deo letovanja proveli na plaži, vreme za nas nije postojalo, pravili bismo samo pauzu za ručak u hladu nekog plažnog restorana.

Za deset dana boravka na Tasosu, najviše smo se sunčali, kupali, ronili, plivali. Naučila sam da pravim stoj na rukama, kolut napreed i kolut nazad, sve to u vodi, naravno, a pred toga sam počela da ronim ne držeći nos. Prvih dana mi je voda konsttano zapadala u nozdrve, pa bi talas iskašljavanja soli preplavio, ali ubrzo sam savladala tehniku i nije bilo tako strašno.

Jedan dan na Tasosu proveli smo vožnjom brodom. Brod je bio manje veličini i na njega bi možda mogao stati ceo moj razred, ni vožnja nije trajala dugo, ali je to bilo jedno nezaboravno iskustvo. Plovili smo od jednog do drugog dela ostrva, našli smo se na otvorenom moru, gde je more prilično nemirno i ogromni talasi su nas ljuljali i nosili levo, desno, u jednom trenutku sam pomislila da ćemo potonuti, ipak kapetan je znao šta radi i za njega je to bilo sasvim uobičajena situacija sa kojom se bezbroj puta susreo. Bilo je i dana kada bi talasi bili toliko veliki da bi stigli do pola plaže i isprskali sve ležaljke, usledila bi vriska onih što se dugo sunčaju, ali i cika i radost nas koji bismo „lovili talase" tako što smo širili ruke i pokušaavali zagrljajem da ih zaustavimo. Deset dana je proletelo, iako se nije činilo da će biti tako, ipak, sve što je lepo to i kratko traje.

________________________________

Sastav o moru

Poznajem neke koji neprestano brode svojim maštanjima po moru. Razapnu jedra u svojim očima, poljube svoju nesreću, mahnu neshvaćenim ljubavima i pođu u iskrišta. Oni koji ostanu na obali, čude se i mašu putniku, dive se njegovoj hrabrosti i plaču na rastanku. Dugo dovikuju za njim da se vrati, da je more opasno i da neće jahače po svom nedogledu. Ali mornar kojega već hvata radosna vrtoglavica i opijaju ga morski vjetrovi i struje, ne čuje i ne vidi obalu. Njegovo oko hvata galebove i beskrajnu plavet i već sriče prva slova ljubavi. Prolaze dani, šibaju oluje, dišu sve rane koje su obale mornaru na sjećanje dale, gori sunce. Iskušava more i grli u beskraju nebo, i tu, negdje – i nigdje: pluta čovjek. Sam u vječnoj suprotnosti. U odnosu prema ljudima velik, u odnosu prema moru sićušan, poput kapi što more šalje da bi ga peckale i bole.

I tu u plavetnilu svijeta gdje nastaje riječ more i mornar, u ljubavi, zagrljaju, pronose život. Mnogi od mornara nikad se i ne vrate na obalu, nego se poklanjaju vječnosti i bajkama.

Dok spavam, ponekad sanjam da i sam plovim morem; usamljen i sretan.

1 glasova
Koristio vam je ovaj sastav? Kliknite like
ili podelite sa prijateljima

Postavite ovaj sastav na Vaš sajt ili forum

Link
Za web stranicu
Za forum
Nazad Sastav o moru

Najpopularniji sastavi

Moja draga osoba

Moja draga osoba   Postoji mnogo ljudi koji ispunjavaju moj život, koje volim i kojima se divim. To su moji roditelji, moja baka, ujaci, ali i moja… >

Moja škola

Moja škola   Škola, to je ustanova čiji je osnovni zadatak prenositi znanje na mlade ljude. To su zgrade u čijim se prostorijama odvija nastava.… >

Moji snovi

Moji snovi   Ne postoji čovjek koji ne sanjari ili barem mašta. Snovi mogu biti različiti; počev od snova o uspjehu, preko ljubavnih snova pa do… >

Moja soba

Moja soba   Razmišljajući o svojoj sobi, ne želim ju opisati kakva je ona materijalno jer se bitno i ne razlikuje od soba mojih vršnjaka. Svaka soba… >

Iskreno o sebi

Iskreno o sebi   Iskreno o sebi. Ne znam što ne mogu da napišem par rečenica o sebi, a uvek brzo donosim zaključke o drugima. Ostavljam olovku,… >